söndag 30 november 2008

1:a Advent

Hej Alla!
Så var det dags att snart krypa till kojs...måste bara uppdatera denna helg lite...
Lördagen läste ni om igår och idag har vi söndag som inte heller har varit så tokig, utan tvärtom, den har varit fantastisk...än om alla i detta hus är småkrassliga mer el. mindre...

Hilja och Kenne hade haft det skoj hos mormor. Dexter "brassade" dit imorse och bjöd dem på en skotertur! -Dem tyckete att det var superkul!!! Därefter hämtade vi hem dem. Julpyntade, åt "tomtegröt" och därefter hämtade vi pianot som vi fått av Hilja och Kennes gulliga farmor och farfar, som dessutom var hit med en nybakt Lusselängd på förmiddagen, och den satt inte illa i magen. (Rimmade)... Den var uppskattad!
Barnen har spelat lite egengjorda melodier som lät underbart i mammas öron, Kenne speciellt, han berättade så fint vad hans pianospel handlade om...visst är det underbart vad barn kan!!!
T.o.m Jörgen imponerade på mig...spelade blinka lilla stjärna och lite andra småvisor på pianot, något jag inte visste om honom...-sött!

Sedan tog Jörgen, Hilja och Kenne med sig ut på skyltsöndag, jag stannade hemma pga att Manne somnat. Dem grillade korv och vandrade omkring i alla butiker. Det bjöds på både korv, äppelkaka, pepparkakor, glögg och annat gott, så när dem kom hem så ville ingen ha middag...-gratis är gott! Hi hi hi....

När Manne vaknat så drog vi ut på lite pulkturné för första gången. Han tyckte det var jättekul att åka i sin lilla FROGGY, som den kallas. (bilder kommer senare)

Dagen har varit underbar och innehållsrik! Jag bara ÄLSKAR att vara med mina barn!, då njuter jag som mest, dem gör mig så Glad!

Ha det gott alla nära och kära! Natti Natti på er!!!

1 kommentar:

Mona sa...

Hej på dig! Visst är det mysigt med allt som hör julen till ni verkar ha haft en bra helg. Att vara hos Lotta(mormor) måste dom bara gilla jag kommer ju ihåg hur roliga dagar jag hade med henne när jag var liten...klen som min kära bror alltid säger. Kram till er