fredag 21 november 2008

Kenneth!

För tillfället snöar det! Skoj!!! -allra mest för barnen. Hann just på väg hem från morgonprommenaden, då det började vräka ner.
Var in en sväng på Konsum, för att handla dagens middag, som Kenneth har fått bestämma. Det blir Tacos, mums-filebabba!
Lillgubben min! Var även på hans utvecklingssamtal denna vecka. Han likaså som sin syster är duktig i skolan, men också lite av "klassens clown", kanske växer bort med åldern, man är ju trots allt bara 7 år när man går första klass, så lite bus är väl egentligen normalt. Men självklart ska man uppföra sig!
Ser så mycket likheter med Dexter som barn i Kenneth, småkul, tycker jag. Surrig, rörlig, busig och retsam, fast på ett snällt sätt. När fröken sa att han vässade sina pennor till småstumpar bara för att göra det, så var jag tvungen att småle inom mig, precis det minns jag att även Dexter´s fröken "gnällde" om. Barn är barn, livliga barn är friska barn!

Trevlig Helg!!!

1 kommentar:

Mona sa...

Hej på dig! jag har då ringt tre gånger till dig idag en på mobil två på vanliga?? Vart håller du hus??

Nog kommer man ihåg lilla Dexter och hans kusin förstås lilla John alltid lite bus på gång...Sånt får man väl tåla som fröken... Kenneth har lite att brås på :-)Kram till er