torsdag 13 november 2008

Hej!
Dagen har varit rätt okej! Manne som jag kallar lillskrutten min, är väl aningen bättre, förutom att han hade så hård mage och inte tömmt den på ett par dagar så jag fick hämta micro på bvc, och det hjälpte bra. Snacka om ett barn som får stå ut med det mesta.
Hilja och Kenneth ringde mig i afton!!!
Så fina barn jag har, längtar efter dem varje minut dem inte finns hos mig. Dem är så rara, har en underbar humor och och och...vem tycker inte allt det om sina barn??? -Älskar dig puss puss! säger dem alltid och jag till dem. Det gör jag verkligen, och säg vilken mamma som inte skulle säga så...sväljer samvetet över dem många gånger...ni vet vad jag menar, men nu är det så...Dem mår bra och dem vet att jag ÄLSKAR dem!

Mona skrev angående gammelmoster Birgitta, känns jättetrist. Även då jag hör att min älskade farmor har det ledsammt, det gör också mig ledsen och mitt samvete mot henne blir mer påtagligt. Men jag vet att farmor förstår att det varit jobbigt här med Amandus förkylningar och lassarettbesök. Men nu när Hillis och Kenne ska vara här en längre tid , och Manne tillfrisknat, så har jag faktiskt tänkt att åka och hälsa på.

Pratat med syster Erika idag, min trygga famn här i livet! Hon har slutat röka!!! Hållit upp en vecka idag, det tycker jag är stort och jag hoppas att hon lyckas!
Har också pratat med syster Ramona i afton. Hon ringde och bjöd till på sminkparty och vinkväll imorgon. Jättetrevligt!!! Självklart ska jag gå och lyssna och se vad som finnes, men vinet vet i tusan nu när lillen är risig...men ett glas kanske slinker ned.

Nu måste jag sluta, Jögga ska ha datan...skulle kunna sitta här i evigheter... Kram och Natti natt på er alla!

2 kommentarer:

Mona sa...

Lilla Manne har en omtänksamm mor att du längtar efter de andra busfröna förstår jag ,,vet ju hur det känns....
Imorgon får ni säkert en trevlig kväll kanske kan ni få Erika hit på Bloggen också :-)

Ullis sa...

Jag hoppas din minsting har det bättre nu i förkyldning och förstoppning. Hoppas även at du kom iväg med Ramona, man behöver även tjejkvällar för att orka vardagen.:) Vad duktig hon är Erika. Hälsa till henne det. Även att hon mellan kossor och hästar och familj, tar sig tid med att göra en blogg. Det vore så kul.
Kram på dig min vän. Lill faster