onsdag 7 januari 2009

Vardag igen...

Kära Pappa & Tomten.
Kvällsfika i matchpausen...Kenne och Ludde.
Bandygänget frös, kom in och lekte i "skrubben"...med maskotten Manne...
Hillisvanillis!
Kennetälsklingen min!
Kenneth och Ludde har lirat lite bandy, testat nya utrustningen...
Hilja och Ebba målar egna spargrisar.
Tomten kommer!
LillNissen...
Go & Gla´Manne!
Några blandade bilder som blev tagna under julledigheten.
Nu var det längesedan jag skrev...har hänt en hel del trevliga saker under storhelgerna som varit. Ännu en God Jul att lägga på minnet, tomten, barnen, klappar osv. Nytt år också! Fattar inte att tiden går så snabbt. Tycker inte att det var längesedan "hysterin" över nyåret 2000 var. Det skulle stå år 2000 på allt, glitter och glamour...ganska häftigt att uppleva ett sekelskifte el rättare sagt ett tusenårsskifte.
Börjar gruva mig över att föräldraledighetens slut är på denna sida året, sedan blir det nya tag med jobb, kvällar och helger och dagis för Manne. Har just tagit sig ifrån den biten gällande Hillis och Kenne, men dagis är ju trots allt en trevlig tid, tycker jag. Kenneth kan än idag tycka att det är trist att han var tvungen att sluta dagis för att börja skolan...
Kan också tycka att det är för lite tid att vara hemma med de små bara tills dem är 1-1,5 år, dem fortfarande är så liten. Känns inte kul att helt plötsligt sätta ansvaret över lillen som man varit med i stort sett varje timma, minut, sekund i någon annans händer...jobbigt. Man skulle få vara hemma med dem tills dem är två, tre år och kan rå lite mer över sig själv.
Ja, ja, nu skall jag ta tag i tvättstugan, har ett berg där som måste skyfflas bort.
Ha det gott alla! Kram

4 kommentarer:

Ullis sa...

Vilka fina bilder på din familj! Kul att se storebror. Du fpr flytta till tjeckien. Där är man barnledig 3 år. Det finns inte dagis för barn uder 3 år. Dom har fattat detta. Man är garanterad ledig 2 år och haa sin plats kvar på arbetet. sedan 1 år extra men inte ngn garanti om exakt ditt arbete när du kommer tillbaka. Ha det så bra. Kram

Andrietta sa...

Jag skrattar så jag ligger på golvet. Vilken fin nisse Manne är! Hahaha!

Puss å kram!

Mona sa...

Önskar du fick vara hemma så länge du ville med din lilla Tomte nisse (ha ha så söt) Att dom andra barnen trivs tillsammans är så kul att se dom har det så bra med dig/er.... Jag funderar på att lägga ner min blogg är så tråkigt när folk läser men inte kan skriva ett enda litet hej...
Kram från faster/du är så bra lilla gumman måste bara få säga det.

kicki sa...

Vad fint du har det i huset. Söt litten tomte. Jag farmor var fikade en dag vem var inte där jo Magnus och hans tjej. Jag tyckte jag hörde Regina när jag gick förbi ett par sen såg Magnus att det var jag farmor hon fick en kram av honom. Hoppas jag kan komma snart till er hälsa på med farmor kram kram nu .