torsdag 4 december 2008

Torsdag


Ja, så var det en ny dag med nya tag! Kenneth-stackarn kom ner vid halv tre inatt. Hade jätteont i sitt öra, hmmmm....

Ringde vårdcentralen så fort dem öppnat växeln för att boka akuttid. Halv elva fick vi komma. Penicelinen han ätit sedan tisdag har inte gett någon effekt, så det blev penicelinbyte för lillKenne, och örondroppar. Samma kvinna vid disken på Apoteket för tredje gången denna vecka. Snälla nån sa hon...-Blir det penicelin till barnen i julklapp detta år?? Ha ha... Jag var tvungen att skratta, för det känns faktiskt så nu. Det lilla överskott är borta som man haft nu när man är mammaledig och dessutom haft barnen längre än vanligt och köpt medicin...inte kul!

Köpt receptbelagd medicin för 1008:- kr på 3 dagar och dessutom annan receptfri medicin utöver det, varför är det så dyrt?! Man vill ju ha roligt med barnen för sina pengar så här inför jul;)


Nog om det, nu ska vi alla bli friska!!! Det är huvudsaken!


Känns som om jag skriver hit och dit, ingen röd tråd...men ha överseende, jag är DunderFörkyld! Jag som bara för någon dag sedan sa att jag aldrig blir så sjuk. Man ska aldrig säga aldrig!


Annars lungt, nu är det snart middagsdags.

Ha det så bra alla i julstöket...Kram!

4 kommentarer:

Elin sa...

Hej! Vad tråkigt att läsa att det inte blir bättre för Kenneth stackarn! Hoppas nya pencillinet hjälper. Hoppas verkligen ni får bli friska snart. Hör bara av dig om du behöver hjälp med barnen nu när du själv är krasslig också. Jag är bara hemma hela helgen. Krya på er! krama Hilja och Kenneth från mig

Andrietta sa...

Det är inte bara jobbigt att vara sjuk, det kostar dessutom multum. Förstår att det är tungt så här innan jul, men som du säger, huvudsaken ni blir friska!

Jag säger krya på er igen, och TUSEN kramar till er alla från er "syster, moster, gudmor, svägerska" ;)

Mona sa...

Hej raring!Lider med er nu måste det bli ett slut på alla förkylningar,,hoppas den ny kuren funkar. Att du är trött det förstår jag men du får se framåt för det kommer bättre dagar jag lovar. Om jag hade ett trollspö...
Kram till er

Ullis sa...

Önskar att det fixar dig för er. Har du inte nått upp till högkostnadsskydd på medicinen för barnen? Kanske M kan hjälpa till med lm-kostad för era gemensamma barn? vad vet jag. Trevlig frisk helg önskar jag er. Kram lill faster