onsdag 10 december 2008

Onsdag...

Oj oj oj, så tiden går undan!
Redan onsdag, snart torsdag... snart jul!!!
Barnen ligger och sussar gott i sina sängar. Ikväll tog vi farväl av penicelin och örondroppar, känns skönt, och framför allt att Kenneth är bra i sitt öra nu.
Ska på återbesök på lassa imorgon med lilleman, blir intressant och höra vad dem säger där om hans "astma".
Annars är det bara lungt här. Vi förljer ivrigt julkalendern, öppnar luckor varje dag och tänder ljus nu och då...-juletid och julefrid!
Besöket i Kenne´s klass var trevligt. Dem skulle tova en julgranskula av ull då jag var där, så det var roligt att prova på, dem blev så fina. Lite matte och sång blev det också, mysigt. Många minnen spelas upp sedan man själv var barn och gick i just samma skola och klassrum osv.

Imorgonkväll tänker jag och barnen roa oss med att klä julgranen, det blir skoj!
Ha det så bra alla!!!

4 kommentarer:

Elin sa...

Vad skönt att höra att Kenneth är bra i sitt öra. Skönt att pencilinet tog den här gången. Vad härligt det låter med allt julmys ni har. :) Hoppas allt är jättebra med er! Längtar efter Hilja & Kenneth. Hälsa dom så mycket! Hoppas det går bra på Amandus återbesök i morgon också.

ramsan sa...

men så sjukt... sammma bild som du.. hahaha!!!!

Ullis sa...

Ni verkar ha blivit friska, vad roligt. Visst är det mysigt att gör jul mrd barnen:) Vi skall baka lussekatter till helgen. Kul!
Kram

Mona sa...

Jag vill också ha en julgran men vi slängde den när jag flyttade...måste väl köpa en ny men samtidigt så åker vi bort över julen... Vad bra att ni mår så mycket bättre jag håller tummarna för lilleman...Kram kram