måndag 8 december 2008




Hej Alla!
Nu äntligen är vi på bättringsvägen!!! så skönt!
Jag bara snorig och kraxig, Kenneth bättre i örat och Amandus bara lite rosslig....


Ska följa Kenneth till skolan imorgon och vara med hans klass, bara för att se hur dem har det. Kenneth tycker att det blir skoj, så det känns ju kul.
Hiljaskruttan har fått tagit hem hennes omtalade docka som hon sytt själv på elevens- val-timmarna, och den var verkligen fin. Hon är mycket stolt över den. Ikväll efter hennes handbollsträning roade vi oss med att sy mera kläder till dockan, riktigt skoj.


Är inne på fjärde veckan med att ha barnen på heltid, och det känns så bra. Jag känner mig HEL jag med då jag får ha dem hos mig. Det har varit värdefulla veckor. Mange är fortfarande kvar i Bangladesch. Kommer hem på söndag. Han verkar trivas som fisken i vattnet där, och det är ju jättebra att han gör det, hade ju inte varit värt att åka annars. En oförglömlig upplevelse!
Barnen längtar efter honom, och det är ju självklart, dem är så förväntansfulla på att få höra om hur det är där nere...har fått höra en del genom sms och dem tycker det verkar så spännande att bo i djungeln.


Annars så är det lungt här. Jörgen jobbar eftermiddag i veckan...småtrist, men man får gotta sig i att han har långhelg istället. Är ju alltid ledig fredagar dessa veckor, perfekt om man vill hinna något extra.


Pappa var här en snabbis igår för att hejja på barnen. Hade med sig nåra leksaksbilar som han kommit över, det var skoj! Å sist men inte minst så fick vi oväntade sovgäster av storasyster och svåger på lördagkväll! Det blev helgens höjdpunkt både för mig och barnen. Vi tog ett glas vin, surrade och spelade spel, jättekul!


Känns som jag hoppar och far då jag skriver...hi hi...beror på att jag är trött..så nu skall jag gå och knyta mig, för nya friska tag imorgon!
Ha det gott alla nära och kära, och Tack för alla omtänksamma rader ni skrivit åt mig. Ni är underbara!!!






1 kommentar:

Mona sa...

Skönt att höra att ni är friskare men du skickade alla virusar till mig :-( kramiz